piatok 4. júna 2010

Význam podnikateľského plánu

Vzhľadom na význam podnikateľského plánu môžeme povedať,  že plán má nasledujúce prínosy: predstavenie základnej myšlienky, určenie hlavného cieľa podnikania, stanovenie čiastkových cieľov, uvedomenie si uskutočniteľnosti plánov, kontrola podnikateľskej činnosti, podklad pre investora.
·      Predstavenie základnej myšlienky
Vďaka podnikateľskému plánu by mal byť podnikateľ schopný odpovedať si na otázky týkajúce sa toho, čo vlastne chce robiť, kto bude jeho cieľová skupina, akým spôsobom to chce robiť, čím treba začať, z akých finančných zdrojov bude kryť náklady na podnikanie a aké riziká konkrétna podnikateľská činnosť obnáša vzhľadom na trh, ale i vzhľadom na podnikateľa ako subjekt.
·      Určenie hlavného cieľa podnikania
Každý podnikateľ by mal mať vytýčený hlavný cieľ svojej činnosti, ktorý mu poslúži pre udávanie správneho smeru podnikateľskej aktivity, ale i ako motivácia pre zvládanie čiastkových cieľov.
·      Stanovenie čiastkových cieľov
Stanovenie čiastkových cieľov v sebe zahŕňa „rozmenenie“ hlavného cieľa na jednotlivé menšie časti, ktoré ako menšie kroky napomáhajú pre postupné dopracovanie sa k hlavnému cieľu.
·      Uvedomenie si uskutočniteľnosti plánu
Na základe rozličných analýz a výpočtov má možnosť podnikateľ zistiť, či a ako je jeho projekt naplniteľný v skutočnosti.
·      Kontrola podnikateľskej činnosti
S odstupom času podnikateľ zisťuje, či sa jeho prognózy naplnili alebo zostali iba neuskutočneným plánom. Na základe toho podnikateľ môže cieľ prehodnotiť alebo zmeniť stratégie na jeho dosiahnutie, ale tiež vytýčiť si ciele úplne nové.
·      Podklad pre investora
Podnikateľský plán poskytuje investorovi informácie, bez ktorých by sa ťažko rozhodol o financovaní alebo nefinancovaní projektu. Jeho cieľom je predstaviť základnú myšlienku podniku a dokázať jeho dostatočnú bonitu.
Z uvedeného teda vyplýva, že podnikateľský plán predstavuje dokument, ktorý slúži ako pre majiteľov podniku, ich manažérov, tak aj pre externých investorov. Je nápomocný napríklad pri stanovení životaschopnosti podniku, poskytuje majiteľovi vôdzku pre jeho ďalší plánovací proces, slúži ako dôležitý nástroj pri získavaní finančných prostriedkov a tiež ku kontrole podnikateľských aktivít. Čo sa týka určenia časového hľadiska, kedy podnikateľský plán zostavovať, najčastejšie sa tak koná pri: zahájení podnikania, raste podniku, turnaround a pri feasibility study.

3 komentáre:

  1. Moje svedectvo Ahojte všetci. Som tu, aby som potvrdil, ako som dostal pôžičku od pána Benjamina po tom, čo som niekoľkokrát požiadal od rôznych požičiavateľov pôžičiek, ktorí sľúbili pomoc, ale nikdy mi pôžičku nedali. Kým ma môj priateľ nepriblížil pánovi Benjaminovi Leeovi, sľúbil mi pomoc a skutočne urobil, čo sľúbil, bez akejkoľvek formy omeškania. Nikdy som si nemyslel, že stále existujú spoľahlivé pôžičky na pôžičky, až kým sa nestretnem s pánom Benjaminom Lee, ktorý s tým skutočne pomohol pôžičku a zmenilo moje presvedčenie. Neviem, či nejakým spôsobom potrebujete skutočnú a naliehavú pôžičku. Môžete sa obrátiť na pána Benjamina prostredníctvom WhatsApp + 1-989-394-3740 a jeho e-mailu: Lfdsloans@outlook.com ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Odporúčam každému, kto hľadá obchodnú pôžičku, pánovi Benjaminovi, ktorý mi pomohol so pôžičkou vo výške 4 milióny USD na začatie podnikania a bolo to rýchle. Keď som od nich získal úver, bolo prekvapujúce, ako ľahko s nimi mohli pracovať. Proces bol rýchly a zabezpečiť. Určite to bol pozitívny zážitok. Vyhnite sa podvodníkom a kontaktujte pána Benjamina On. Lfdsloans@outlook.com. WhatsApp ... + 19893943740. Ak hľadáte podnikateľský úver.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahojte všetci, dnes som super nadšená. Videl som komentáre ľudí, ktorí už dostali pôžičku od Sabinhelps@gmail.com, a potom som sa na základe ich odporúčaní rozhodol prihlásiť. Pred pár hodinami som potvrdil celkovo 10 000 eur, ktoré som požadoval z vlastného bankového účtu. Toto je naozaj skvelá správa a odporúčam každému, kto potrebuje skutočnú pôžičku, aby poslal žiadosť prostredníctvom e-mailu: sabinhelps@gmail.com alebo whatsapp her na +79267494861.

    OdpovedaťOdstrániť